Sunday, September 21, 2014

Behave wisely/ Se comporta com sabedoria

"I will behave wisely in a perfect way,
Oh, when will you come to me?
I will walk within my house with a perfect heart."
David says this in the 101st Psalm in verse 2.

Behaving wisely is a difficult thing to do all the time. We may make some wise moves every once in a while, but on a consistent basis is difficult to do. "In a perfect way" is even harder. How do we know perfect behavior? We must be immersed in the Bible to understand how to live perfectly.

Then we need God. Because being perfect is no easy task; in fact, it is an impossible task without God. I can try my hardest on my own, but ultimately I fail when I do not give God the controls; when I do not willingly submit to His will in my life.

The most difficult place to live perfectly is in your own house. I think that in the public eye I do alright usually, but my house is a different story. David did not talk about just having a good reputation outside of the walls of his house, he wanted to have a perfect heart within his own house.

Life is full time. We do not just need God once a week, we need Him for all of life.



Seguirei o caminho da integridade; quando virás ao meu encontro?
Em minha casa viverei de coração íntegro. 


Davi fala isto em Salmos 101:2.
O caminho da integridade não é fácil. Talvez sejamos sábios de vez em quando, mas é difícil ser sábio continuamente. Integridade quer dizer que sempre agimos com caráter boa, mesmo que seja na escuridão quando parece que ninguém nos vê. Como é que podemos agir perfeitamente? Precisamos da Bíblia para nos guiar.

E precisamos de Deus. Ser perfeito não é tarefa fácil; na verdade, é impossível sem Deus. Eu posso me esforçar muito, mas enfim, eu vou falhar quando não dou os controles para Deus; quando eu não submeto minha vida para a vontade de Deus.

O lugar mais difícil viver com integridade é na sua própria casa. Nos olhos do público eu ago razoável normalmente, mas dentro da casa é outra história. David não só falou sobre ter uma boa reputação fora das paredes da casa, mas queria integridade dentro da casa também.

A vida é tempo integral. Não só precisamos de Deus uma vez por semana, precisamos dEle for toda a vida.

No comments: